Målet för Extrapreneur - imponerade kunder och stolta medarbetare

Peter Thörn

Hoppas du läste min förra post - om varför bolaget Extrapreneur finns (annars kan du läsa den här). I korthet; syftet med vårt bolag är att konkret bidra till utvecklingen av våra kunders affär och förmåga. Den praktiska målsättningen som vi använder som "true north" kan summeras i två konkreta punkter. Vi vill ha:

  • Imponerade kunder

  • Stolta medarbetare.

Den verkliga återkopplingen på om man har bidragit som konsult är hur man uppfattas när man kliver av ett uppdrag. Vårt mål är att våra kunder ska kunna säga att de är imponerade av det vi gör, då kan vi vara säkra på att vi bidragit på mest relevant sätt. Utöver klassiska domänkompetenser värdesätter vi att våra konsulter snabbt sätter sig in i kundens behov och företagskultur, analyserar och förankrar vad man kan bidra med, genomför arbetet och avrundar med att planera nästa steg att genomföras oavsett man själv är inblandad eller ej. Med denna tanke i ryggen tillför vi vår kompetens för att utveckla värdet av kundernas produkter, deras organisatoriska förmåga och hjälper dem att nå sina mål.

Screenshot 2020-04-16 at 10.12.50.png

Det mest värdefulla vi har är våra medarbetare. Därför vill vi givetvis att de ska vara stolta över sig själva, bolaget och sina kollegor. Vi skapar tillsammans en öppen och utvecklande kultur där man kan välja, bidra och utvecklas. Utöver de resultat vi uppnår i vårt arbete så tror vi att få jobba med andra personer som är nyfikna, drivna och uppskattar samarbete ger en bra grund för att skapa stolthet över att vara en av oss. Som Extrapreneur ska man känna att man arbetar med de bästa kollegorna, som har de roligaste och mest utvecklande uppdragen i den mest positiva och möjliggörande arbetsmiljön.

Ser fram emot att i nästa post få berätta mer konkret om vad vi gör!

Peter Thörn

Grundare och stolt medarbetare

Föregående
Föregående

ITIL evolves

Nästa
Nästa

Think contribution = be an Extrapreneur