Atlassian Remote Support

Hur bygger man ett remote support-team?

Att bygga ett remote support team kan vara en utmaning, men det är viktigt att börja med att hitta personer som verkligen brinner för att lösa problem. När du har hittat rätt människor, är det viktigt att utveckla deras kompetens genom utbildning och erfarenhet.

Att skapa en positiv arbetsmiljö där teammedlemmarna kan ha roligt tillsammans och känna sig välkomna bidrar till ökad motivation, samarbete och kommunikation inom teamet.

Vad är Atlassian Jira Service Management?

Atlassian Jira Service Management är ett ITSM-verktyg (IT Service management) som är en nödvändighet för att hålla verksamheten organiserad och effektiv. Det har out of the box-support för de viktigaste funktionerna för remote service management, vilket bidrar till en enkel och smidig struktur inom organisationen.  

Hur går det till?

 Kunden kan själv skicka in supportfrågor antingen via e-post eller genom att fylla i ett formulär på vår Service Portal. Vi har även "självbetjäningstjänster" som vi lägger till efter behov, till exempel onboarding av nya användare.

 På Service Portalen har man också tillgång till en kunskapsbank där man lätt kan hitta svar på vanliga frågor. Ju mer man använder det, desto mer kan man bygga upp en kundspecifik kunskapsbas för att dokumentera konfigurationer, tillägg och arbetsflöden.

En flexibel affärsmodell

Extrapreneur erbjuder en flexibel och kostnadseffektiv lösning som passar både organisationer som precis börjat använda Atlassian-produkter, och erfarna användare. Vår modell gör det enkelt att skala upp eller ner serviceleveranserna eftersom behoven kan förändras över tid utan att man fastnar i långa avtal.

Fördelar med managed service

  • Serviceavtal anpassat efter antal användare

  • Hantering av licenser för produkter och add-ons.

  • Hantering av suppportärende mot tredjepart

  • Löpande uppdatering av dokument och guidelines

 

Vill du veta mer? Kontakta Rickard Dysenius för mer information.

 #atlassian #extrapreneur #itkonsult #atlassiansolutionpartner #jira #remotesupport

Föregående
Föregående

Jira och test-appar - hur funkar det?

Nästa
Nästa

Extrapreneur är nu en stolt Atlassian Solution Partner!